El dijous 25 de maig, sis nois i noies de 4t d’ESO van participar, juntament amb el professor de Ciències Socials Datiu Salvia, en la instal·lació davant de la seva darrera residència, al número 139 del carrer Sant Valentí, de la llamborda d’homenatge a Gerardo Quiroga Andreu, veí de Terrassa assassinat el 1942 al camp nazi de Mauthausen.
A l’acte, molt emotiu, la regidora Ona Martínez va glossar la importància de conservar la memòria de la lluita contra el feixisme i els nostres alumnes van llegir dos breus poemes.
Ja hi ha centenars Stolpersteine instal·lades arreu del món recordant els represaliats i represaliades als camps nazis, 70 dels quals residien a Terrassa quan es van haver d’exiliar al final de Guerra Civil.
Deixa un comentari